torsdag 16 maj 2019

PAX: Draugen - Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson

https://www.adlibris.com/se/bok/pax-draugen-9789163879821?campaignId=64d20221-341c-4dbe-84d0-a91e13b79341
Författarinnor: Åsa Larsson, Ingela Korsell
Illustratör: Henrik Jonsson
Utgiven: 2018
Sidor: 250, Kartonnage
Genre: 9-12 år, Spänning
Förlag: Bonnier Carlsen
"Orakelkorten förutspådde en katastrof för korpbröderna. Nu är spådomen på väg att infrias. På söndag ska Viggo och Alrik flytta. De ska bort från Mariefred och fosterföräldrarna Anders och Laylah. Allt är Iris fel, tycker Viggo. Men när Viggo plötsligt inser var kodnyckeln kan finnas tänds ett litet ljus i mörkret. Kan bröderna rädda Mariefred och världen innan svarthäxan bryter sig in i det magiska biblioteket och väcker draugen?"
Tiden pulsar, mörkret vandrar in -
för sista gången!

Jag sitter här, har precis stängt igen boken, och är så lycklig över ännu en fantastisk bok. Men känner också en tomhet. För nu är serien slut. Vart ska jag ta vägen nu då?

Men till själva boken. Den var precis så underbar som resten av böckerna i serien. Jag satt som på nålar flera gånger, det var riktigt spännande ibland! Jag har lite svårt att hitta ord känner jag. Dels för att jag vill inte avslöja nåt och sen för att den var så bra, så jag vet inte riktigt vad jag kan säga, förutom att den var fantastisk och jag njöt varje sekund jag läste den!

Det blev ett riktigt gastkramande slut, vissa saker gillade jag mycket, andra inte. Och en stor eloge till Henrik för dem fantastiskt snygga och läskiga illustrationerna! Dem höjde upp berättelsen ännu mer!

Jag kommer definitivt att läsa om serien, det kan jag säga redan nu. Jag har under hela serien haft mina "PAX-fredagar", då jag gosat ner mig i läsfåtöljen och lite godis till det och sen inte rest mig förrän boken var slut! Kommer sakna dem dagarna. Nu måste jag landa en stund.

Just det, läs serien! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)