måndag 13 maj 2019

Jag lät dig gå - Clare Mackintosh

https://www.adlibris.com/se/bok/jag-lat-dig-ga-9789174616309
 Originaltitel: I let you go
 Författarinna: Clare Mackintosh
Utgiven: 2011
Sidor: 421, Inbunden
Genre: Thriller, Spänning, Psykologisk roman
Förlag: Lind&Co
"Det börjar med en oerhört tragisk olycka. En liten pojke släpper taget om sin mammas hand. Allt händer så snabbt."
"På en sekund har Jenna Greys liv ställts på ända. Hon kan inte stanna i hemstaden Bristol, hennes tillvaro är ödelagd - det enda hon vill är att börja om någon annanstans. Hon flyr till en liten by i Wales och försöker desperat att glömma. Men den fasansfulla novemberkvällen jagar henne i drömmarna. Är det alls möjligt att lämna ett liv och börja ett annat? Och om hennes förflutna kommer ikapp blir konsekvenserna förödande..."
En så fantastisk bok! Kan inte säga mycket annat om den. Den var så härlig att läsa på något vis, språket var så bra och flöt på så fint. Och själva berättelsen är riktigt bra. När jag hade kommit en bit in i boken hade jag svårt att lägga den ifrån mig. 

Jag visste ju att det skulle komma en riktigt tvist i handlingen, och jag undrade om jag egentligen skulle bli så överraskad nu när jag visste om att den skulle komma. Jag tyckte att jag hängde med riktigt bra när jag läste, men så pang! Där satt även jag som en fågelholk i ansiktet och jag minns att jag sa högt: "Va?! Men det där kan ju inte stämma! Det måste ha blivit något fel." Jag läste om stycket flera gånger. Men det stämde ju såklart, författaren hade ju inte begått något misstag.

Efter det slukade jag resten av boken. Det var spännande och känslosamt. Och jag blev förbannad mer än en gång, och ville bara sträcka mig genom sidorna och strypa en viss person. 

Den här boken kommer stanna kvar hos mig länge och gillar man thrillers och psykologiska romaner, rekommenderar jag den här! Läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)