fredag 2 augusti 2019

Tintin i Tibet - Hergé

https://www.adlibris.com/se/bok/tintins-aventyr-tintin-i-tibet-9789175153339
Originaltitel: Tinitin au Tibet
Författare: Hergé
Utgiven: 1959
Sidor: 62, Häftad
Genre: Seriealbum, Äventyr

När det var så varmt förra helgen fick man göra vad man kunde för att svalka sig. För min del innebar det att sitta framför fläkten och läsa om Tintin när han, Milou och Haddock besökte de snöiga och kallare bergen i Tibet.

Och det är svårt att säga något annat än att de här äventyren är ju så bra! Jag älskar allt med det, äventyret, farorna och hur de på något vis klarar sig ur dem, ibland på ett väldigt komiskt sätt. Och karaktärerna är ju som alltid underbara, roliga och modiga. Även den här gången är det lilla modiga Milou som gör att jag drar på munnen extra mycket. 

Nu blev jag faktiskt sugen på att se den tecknade versionen av historien, såg en del av dem på TV som liten. Är det någon annan som sett den tecknade Tintin? 

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Inte jag heller, har upptäckt serierna i vuxen ålder! :)

      Radera
  2. Jag läste en hel del Tintin som barn/ungdom. Jag tror att jag sett någon Tintinfilm, för visst har jag väl hört kapten Haddock (underbart namn) ropa "Anfäkta och anamma!" :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är helskön kapten Haddock! :D Sen jag börjat läsa serierna har jag fått just det uttrycket på hjärnan. ;) Ska försöka hitta nån Tintin-film att titta på, det vore kul!

      Radera
  3. Milou är verkligen underbar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han! Han tillför så mycket till serien. Älskar att han också har sin pratbubblor och ansiktsuttryck. :)

      Radera

Tack för din kommentar! :)