onsdag 20 februari 2019

Tintin - minirecensioner

Originaltitlar: La Secret de la Licorne,
 Författare: Hergé
Utgivna: 1943 och 1944
Sidor: 62/st, Kartonnage
 Förlag:Carlsen Comics

Den första och andra delen.
Haha! Vad jag älskade dem här! Jag minns inte att jag någonsin har läst dem, så det här var en ny upplevelse för mig. Jag älskar Milou, han har sina uttryck och är så lojal mot sin husse.
Haddock är underbar med sitt temperament och sina uttryck.
Dupondtarna, ja vad ska man säga om dem? Att de ens har blivit godkända att jobba inom polisen är för mig en gåta. ;)

Tecknarstilen är också riktigt bra, den förmedlar så mycket och alla situationer de råkar ut för. Jag rekommenderar dem verkligen, speciellt om man vill läsa och uppleva något annat en liten stund. :) 

 Originaltitel: L'oreille Cassée
Författare: Hergé
Utgiven: 1937
Sidor: 62, Kartonnage
Förlag: Carlsen Comics

Den här var också bra och spännande även om kapten Haddock och Dupondtarna inte var med. Saknade dem verkligen men den var som sagt bra ändå.
Tyckte den var något mer våldsam också, ganska grym faktiskt.
Men det svängde fort i berättelsen så ett tag visste jag inte hur det skulle sluta riktigt.

Och finns det någon hund som råkar ut för mer faror och äventyr än Milou??? 

2 kommentarer:

  1. Jag har bara läst Det sönderslagna örat av de här men visst är de förvånansvärt mörka ibland! Och stackars Milou som råkar ut för allt möjligt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt lånat hem fler Tintin till helgen. :D Enhörningens hemlighet (och del 2) var riktigt roliga! Så dem rekommenderar jag verkligen! Filmen är också bra, även om den är lite ändrad.

      Radera

Tack för din kommentar! :)