torsdag 21 februari 2019

Familjen Bliss Magiska Bageri - Kathryn Littlewood


Originaltitel: Bliss
Författarinna: Kathryn Littlewood
Utgiven: 2012
Sidor: 271, Kartonnage
Förlag: Alfabeta
Ålder: 9-12 år
"Familjen Bliss har ett bageri. Och de har en hemlighet, en gammal kokbok med recept på magiska bakverk. När föräldrarna måste resa bort får Rose och hennes syskon vakta kokboken. De får inte använda den. Och den får absolut inte hamna i orätta händer, då kan vad som helst hända.
Men precis när föräldrarna har åkt dyker det upp en mystisk främling, Lily.    Hon visar sig vara mycket intresserad av kokboken och plötsligt är allt ett enda kaos..."
En riktigt härlig bok! Den var mysig och varm och jag sögs in i berättelsen.
Den var lättläst och språket var bra, karaktärerna väldigt bra beskrivna.

Jag kände med Rose när jag läste. Hon mår inte alltid så bra och känner sig väldigt ensam och utanför, även bland sin egen familj. 
Men det är en härlig familj att läsa om och jag drog lite på munnen åt en del lustigheter!
Miljöerna, som bageriet t.ex, är inbjudande och mysiga.

Slutet var spännande och bjuder verkligen in till att plocka upp nästa bok i serien, vilket jag hoppas kunna göra väldigt snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)