torsdag 7 februari 2019

Den Flygande Döden - Agatha Christie


Originaltitel: Death in the clouds
Författarinna: Agatha Christie
Utgiven: 1935
Sidor: 204, Inbunden
 "Morgonplanet Paris - London landar på Croydon, och tio av de elva    passagerarna kliver ut i septembersolen. Damen på plats nr 2 sitter kvar.               Hon är död, mördad. Att ta reda på hur, varför och av vem blir en svår uppgift för passageraren på plats nr 9. Som tur är heter han Hercule Poirot."
Ett fall för Poirot! Och den här var jättebra! Jag tycker visserligen väldigt mycket om Agatha Christies böcker annars också men den här tyckte jag var en av det bättre jag har läst.
Älskade själva historien och upplägget, väldigt bra och intressanta karaktärer.

Jag försökte aldrig lista ut vem mördaren var utan jag bara följde med i berättelsen.
Men efteråt så tänkte jag; "Javisst! Att jag inte tänkte på det! Allt är ju självklart!"
En riktigt fin läsupplevelse har jag haft med den här och gillar man Agatha Christies böcker så kan jag verkligen rekommendera den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)