söndag 3 februari 2019

STOR book haul från ett bokantikvariat!

Har varit iväg på en liten nöjestripp till mitt favoritställe, nämligen ett jättetrevligt bokantikvariat! :D

Har aldrig gått därifrån tomhänt och så blev inte fallet den här gången heller!
Två överfulla kassar (och en del träningsvärk efteråt) senare så sitter jag här nu och bara myser med mina "nya" fina  böcker.

Blev faktiskt riktigt nöjd över mina fynd den här gången! :)

(Kvaliteten på bilderna är inte hundra men jag gjorde mitt bästa.)

 Från toppen till botten:
  • Hat och kärlek - Carl Hartmann-Plön (1914)
  • D:R Zimmertürs bisarra möten - Frank Heller (1929)
  • Den falske baronen - Anthony Morton (originalupplaga 1941)
  • Baronen kommer tillbaka - Anthony Morton (originalupplaga 1939)
  • Herr Hoopdrivers semester - H.G. Wells (1920)
  • Mr Britling kommer till klarhet - H.G. Wells (1927)
  • Gideons brand - J.J. Marric
Stående:
  • Allt kan hända i Rom - Ngaio Marsh (originalupplaga 1971)
  • Sherlock Holmes äventyr - Arthur Conan Doyle (1911)

 Från toppen till botten:
  • Silverskeppet - Hammond Innes (1951)
  • Mannen från Leukas - Hammond Innes
  • Bädda för död - Ira Levin (1954)
  • Campbelles kungarike - Hammond Innes (1954)
  • Den dömda oasen - Hammond Innes  (1960)
  • De stora spåren - Hammond Innes
Stående:
  • Stilla natt... en julberättelse - Ed McBain (originalnovell 1984)
  • Liket i biblioteket - Agatha Christie
 Från toppen till botten:
  • Spökskeppet - Henrik Horna (1948)
  • Mord i dimma - Dorothy B. Hughes (1966)
  • Till det bittra slutet - William Irish alias Cornell Woolrich (org.uppl 1982)
  • Spöken - Ed McBain (originalupplaga 1980)
  • Den som gräver en grav - Yrsa Sigurdardóttir
  • Det tredje tecknet - Yrsa Sigurdardóttir
  • Lätta ditt hjärta - Karin Wahlberg
  • Knackarna - Stephen King
  • Talismanen - Stephen King
Nu har jag så mycket jag vill läsa att jag inte vet var jag ska börja!
Men det är ett kärt problem. ;) 

2 kommentarer:

  1. Wow vilka härliga bokhögar! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag sitter som ett tänt ljus här hemma! :D
      Nu ska jag bara få in dem i bokhyllorna också...

      Radera

Tack för din kommentar! :)