onsdag 6 februari 2019

Raseri - Andreas Ek


Titel: Raseri
Författare: Andreas Ek 
Utgiven: 2017 
Sidor: 325, Inbunden 
Förlag: Eken Förlag
"Ett livsfarligt virus sprider sig som en löpeld genom Stockholm och lämnar inget annat än förödelse efter sig. Telefonlinjerna är överbelastade och polisen Erik får inte tag i sin fru som befinner sig på annan ort med deras dotter. Han måste se till att de hamnar i säkerhet. Att de klarar sig från den ondska som viruset bär med sig.
Den framgångsrika MMA-fightern Pontus räds inte några kamper. Runt hörnet väntar en ljus framtid men när Stockholm drunknar i kaos, tar livet en helt ny vändning. Finns det några vinnare i raseriets spår?" 

Oj oj oj vilken bok! Bland den bästa och mest spännande jag någonsin läst! Och läskig. Om jag inte varit tvungen att göra andra "viktiga" saker som t.ex att äta och sova, hade jag läst ut den här i en sittning.

Själva berättelsen kommer igång nästan med en gång och sen går det inte att sluta. Viruset verkar fort och dem smittade blir bara fler och fler för varje minut som går. Allt går våldsamt snabbt och hela samhället raseras under loppet av bara några timmar. 

Det är korta och snabba kapitel så sidorna bara flyger fram. Det var svårt att sluta läsa, det går i non-stop hela tiden.  Tyckte heller inte den var så förutsägbar, det kunde gå lite hur som helst kändes det som. 

Nu efteråt vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen, är inte riktigt redo för en ny bok än. Men det blir nog en lugn en för mina nerver är helt trasiga efter det här! ;)
Det är en jäkla tur att jag redan har den andra delen i hyllan!

Om man gillar filmer som "World War Z" så kommer man älska den här!

4 kommentarer:

  1. Kul att du också gillade den :D

    SvaraRadera
  2. Snubblade in här och såg din recension. Verkligen roligt att du gillade den och tack så mycket! Hoppas att du gillar Törst lika mycket :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledsen för sent svar, jag såg inte din kommentar förrän nu! Va kul att du tittade förbi och tack för din kommentar! :D Jag som sagt älskade boken och nu kliar det i fingrarna på att plocka upp Törst. Kan inte hålla mig mycket längre! :)

      Radera

Tack för din kommentar! :)