tisdag 26 januari 2021

Tisdagstrion - Cyklar, Bilar och Bussar (och andra fordon)

 

Den här veckan hänger jag på Tisdagstrion inne hos Ugglan och Boken. Roligt tema där jag var tvungen att tänka till lite. Det blev tre böcker som jag inte har läst än men som jag vill plocka upp snart. Och alla har såklart sitt eget typ av fordon, både på omslaget och i handlingen.
Ett flygplan med över 200 passagerare försvinner spårlöst över Dalarna. Ingen nedslagsplats hittas. Ett spaningsplan med experter från bl.a. NASA sätter kurs mot Dalarna men hamnar i en fientlig miljö på en annan planet. Låter intressant!
Året är 1857. Mäktiga hjulångare flyter fram på Mississippifloden och bland förrädiska grund och tropiska sjukdomar lurar också långt värre faror. Ett uråldrigt släkte vampyrer livnär sig på folket längs floden, såväl fria som slavar. Hjulångare och vampyrer? Ja tack! ;)
Tänk om en helt vanlig dag på jobbet förvandlades till ett stort fantastiskt äventyr. Vincent blir helt plötsligt inkallad till chefen för en varning, blir förföljd av stora svarta fåglar och jagad av Hurricane. Verkar intressant!

24 kommentarer:

  1. Hjulångare och vampyrer låter faktiskt lockande! :-) Kul blandning i din trio.

    SvaraRadera
  2. helt okända böcker för mig. författarnamnet RR Martin känner jag igen och den här boken verkar intressant (trots att jag inte gillar vampyrer)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara läst Nightflyer av RR Martin och den tyckte jag mycket om, så nu vill jag prova Feberdröm också. Den kanske är en annorlunda vampyrbok?

      Radera
  3. Har inte läst någon av dem men alla låter intressanta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dem låter spännande och lite annorlunda! Hoppas dem är det sen när väl läser dem också. ;)

      Radera
  4. härligt varierande fordon, alla verkar intressanta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försökte hitta några mer "udda" fordon, men det var svårt. Men kul!

      Radera
  5. Jag har läst Nightflyers av George R.R. Martin. Den här verkar intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tyckte jag var jättebra. Så jag hoppas Feberdröm är det också.

      Radera
  6. Fantasifull och otäckt. Kanske inte för mig, men det är nog spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dem låter väldigt spännande. Hoppas att dem är det sen också. ;)

      Radera
  7. Den första där blir jag nyfiken på. Det är något med flygplan som alltid lockar. Om man ska läsa något sådant så är det ju ett bra tillfälle att passa på nu, när man inte får åka någonstans 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att det är något visst med flygplan. Och smart tänkt! Perfekt att passa på och läsa i dessa tider. :D

      Radera
  8. Har inte läst någon av böckerna. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  9. Den första boken låter väldigt spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör den. Jag hade totalt glömt bort den, så jag blev glad när jag hittade den. :)

      Radera
  10. Feberdröm har jag med i min trio. Tack för tips om de andra två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag såg det och visst passar den bra på temat. :D

      Radera
  11. Har inte läst någon av böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
  12. Oj, de två första där lät ju hemskt spännande! :) Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är redan halvvägs inne i den första och än så länge är den bra! :D

      Radera

Tack för din kommentar! :)