måndag 29 juni 2020

TBR Tag

Jag blev taggad av En blogg för bokugglor att göra den här taggen och jag hänger gärna på!
Tack Bokugglan! :)

Frågor:
1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
En av böckerna som jag inte kunde läsa färdigt var Trogen hustru sökes - Robert Goolrick. Jag tyckte tyvärr inte att den var så bra utan seg, långtråkig och deprimerande. Klarade bara av att läsa halva boken.







2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid?
Jag har en hel del att välja på faktiskt men det får nog bli Odinsbarn - Siri Pettersen. Och jag vet inte varför jag inte har plockat upp den än! Jag vill ju verkligen läsa den och tror att jag kommer tycka om den också. Kanske för att den är en liten tegelsten och att andra böcker hela tiden har kommit emellan.








3. Vilken bok har du inte läst än, för att det är fortsättningen på en serie? 
Rött hav under röd himmel - Scott Lynch, Jakten på hwitrerna - Johan Theorin och Alcatraz vs the Evil Librarians: The Scriverne's Bones.

4. Vilken bok har du inte läst än, eftersom den är helt ny?
Jag fick faktiskt hem ett litet bokpaket i torsdags som bl.a. innehöll Första hösten: Röd skymning - E.P. Uggla och Spellslinger - Sebastien de Castell.

5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om? Eldpojken - S.K. Tremayne. Tyvärr klickade jag inte alls med hans tidigare bok, Istvillingar. Trodde verkligen att jag skulle tycka jättemycket om den, men tyvärr blev det inte alls så.
6. Vilken bok har du inte läst än, för att du inte riktigt känner för det?
Katedralen vid havet - Ildefonso Falcones, Nix - Nathan Hill och Fyren mellan haven - M.L. Stedman.

7. Vilken bok har du inte läst eftersom den är gigantisk?
Sådana har jag några stycken! Bl.a. Kupolen - Stephen King (1178 sidor), The Eighth Life - Nino Haratischvili (934 sidor) och The Priory of the Orange Tree (804 sidor).

8. Vilken bok har du inte läst än, för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner? Den här frågan var lite svårare men jag tar ändå Dockmakerskan - Elizabeth Macneal. 
9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög? Också väldigt svår! Men jag väljer nog Kampen om Järntronen - George R.R. Martin. Dels för att många säger att det är en del jobb med att komma in i den, plus att den är ganska tjock och har väldigt liten text. (Min utgåva i alla fall.) 
10. Tagga någon!
Jag taggar:

(Men den som vill får ju självklart göra den! Säg gärna till om ni har gjort den! :)

12 kommentarer:

  1. Kul att du gjorde den! :) Jag kan verkligen rekommendera Odinsbarn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var jätterolig att göra! :D Ja Odinsbarn måste jag bara läsa snart. Jag får lova mig själv att den i alla fall ska läsas i år! ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Vad roligt! Det ska bli kul att läsa dina svar sen. :)

      Radera
  3. Kampen om järntronen skrämmer mig också! :) Men jag är samtidigt väldigt sugen på att läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också väldigt gärna läsa den men vi får se när det blir. :P Funderar på att ta fram penna och papper ifall jag behöver skriva ner lite namn och så. ;)

      Radera
  4. Under kupolen och Katedralen vid havet - tveka inte, läs! Så bra båda. Här kommer mina svar på frågorna: https://ibokhyllan.blogspot.com/2020/06/en-tbr-tag-i-sommartid.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag lite mer peppad på dem böckerna! :D Ska inte glömma bort dem utan flytta upp dem i läshögen. Så roligt! Jag ska genast in och läsa dina svar! :)

      Radera
  5. Jag är så nyfiken på vad du kommer tycka om "Spellslinger"-serien, haha. Odinsbarn är en jäkligt bra serie! Den är för lite yngre läsare, men jag tyckte den var grym.

    Nåt som jag inte har fattat med blogger än är hur man lägger in fler bilder i ett inlägg sådär som du har gjort? Alltså t.ex. tre st bredvid varandra? Måste man ha en speciell mall från början eller vad är det jag inte fattar? Hatar att lägga in många bilder efter varandra för inläggen blir så långa då, vilket jag ogillar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är själv väldigt nyfiken på Spellslinger-serien! :D Odinsbarn har jag faktiskt hela serien, som jag köpte på rea för att jag känner på mig att jag kommer tycka om den. Så jag vet inte varför den inte har blivit läst än.

      Bilderna är lätt att fixa. Säg att ut laddar upp tre bilder till inlägget och du vill ha dem bredvid varandra. Tryck på bilden för att markera den, sen tryck på den lilla "pennan" som jag tror betyder redigera. Välj storlek Liten. Gör så på alla bilderna. Sen drar man bara bilderna där man vill att dem ska ligga. Man kan få välja vänster, centrera eller höger så dem hamnar där man vill ha dem.

      Om man vill ha två bilder bredvid varandra, gör samma sak men välj då istället storlek mellan.
      Säg bara till om jag inte har uttryckt mig bra, haha. ;)

      Radera
    2. Jag är SÅ spänd på din dom av Spellslinger-serien, haha. Får bara hoppas att du inte tycker att den är förjävlig... Då lär jag ju få nån sorts identitetskris eller nåt ;)

      Jaha! Det har jag aldrig fattat. Jag är ju inte så hightech heller. Ska försöka komma ihåg det. Du förklarade väldigt logiskt och bra! Tack för förklaringen.

      Radera
    3. Du kan vara lugn! Jag har snart läst halva Spellsinger och jag tycker verkligen om den än så länge! Så oroa dig inte för någon identitetskris, den är jättebra! :D

      Jag är heller själv långt ifrån tekniskt begåvad. Det är en jäkla tur man har smart lillebror som man kan be om hjälp. :)

      Radera

Tack för din kommentar! :)