fredag 13 september 2019

Vilka är de läskigaste böckerna av Stephen King?


Rubriken säger precis det jag undrar. Vilka är de läskigaste böckerna av Stephen King? 
Jag har för inte så länge sedan börjat samla på mig hans böcker och börjat läsa dem.
Har bara läst tre stycken än så länge; Drakens ögon, Dolores Claiborne och Maratonmarschen.

Så jag ville bara slänga ut frågan, vilka tycker ni är de läskigaste böckerna är av honom?

Han har ju skrivit så många så tips mottages gärna. :) Men bara om ni vill förstås!
Och det måste inte ske nu, är alltid tacksam för boktips!


Vet ni förresten om någon annan riktigt läskig bok som är skriven av en annan författare får ni gärna hojta till ändå! ;)

Hoppas ni har en riktigt fin fredag!

8 kommentarer:

  1. Jag har läst väldigt lite av King, men är inte Jurtjyrkogården en otäcking?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också för mig att den ska vara otäck. Den har jag inte så tack för att du nämnde den! :) Ska en sväng till ett antikvariat imorgon, så ska titta efter den då.

      Radera
  2. King själv gillar De sista flickorna av Riley Sager:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/05/de-sista-flickorna-av-riley-sager.html

    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag inte läst! Tack så mycket! :D Ska genast läsa ditt inlägg. Ha en trevlig fredag du också! :)

      Radera
  3. Varsel tyckte jag var ganska läskig! Väldigt annorlunda från filmen :). Under kupolen också men det är mest pga människorna i den. Christine förstörde mina nerver ett tag med bilar i mörkret. "Det" är jättebra som sagt, ända fram till slutet :P. Min favorit av honom hittills är nog Sömnlös men jag skulle inte säga att det är den läskigaste av honom, inte ens i närheten faktiskt. Jurtjyrkogården har jag inte vågat läsa :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så många bra tips du kom med, tack så jättemycket! :D Varsel låter spännande! Tror faktiskt att jag har den någonstans i hyllorna. Kommer ihåg att han har skrivit en bok med bilar i, men jag hade glömt bort vad den hette. Den ska jag leta efter! Under kupolen verkar ha en intressant handling, kan tänka mig att det är människorna som är monstren i den. Det låter lovande att Sömnlös är din favorit, den har jag lyckats få tag på! :P Tack snälla för alla tips! :D

      Radera
  4. Alltid roligt att boksamla :) Kings böcker är också väldigt lätta att hitta på loppis tycker jag, så man kan samla billigt ;)
    Jag har läst några av hans böcker, men de är läskiga på så olika vis! Så beroende på "hurdan" läskighet man vill ha... En kortis om man gillar monster-läskigt är Dimman (The Mist).
    Min favorit av King är 22/11 1963 som är en av mina all-time favoritböcker, men läskig är den inte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det roligt! :D Jag har lyckats hitta ganska många på loppis. Det är som du säger, ganska lätt att hitta dem där. (Som tur är!) Åh men Dimman blir jag nyfiken på! Monster-läskigt är alltid välkommet, så den ska jag definitivt hålla utkik efter. :) Jag har hört mycket gott om 22/11 1963, så även om den inte är läskig så vill jag läsa den någon gång också. Tack snälla för fina tips! :D

      Radera

Tack för din kommentar! :)