onsdag 23 januari 2019

Ödeland - Eva Holmquist


Titel: Ödeland
Författarinna: Eva Holmquist
Utgavs: 2016
Sidor: 136, Häftad

"Ödeland är en novellsamling av Eva Holmquist som består av noveller som utforskar känslan av utanförskap från olika perspektiv och inom olika genrer som nutidsprosa, deckare, science fiction, fantasy och skräck.
Vissa av novellerna har blivit publicerade i antologier, tidskrifter eller fått hedersomnämnande i novelltävlingar och andra är helt nyskrivna enbart för den här novellsamlingen."
Den här samlingen gillade jag väldigt mycket. 
Självklart tyckte man vissa var bättre än andra men det var ingen som var dålig.
Alla fängslade mig på något sätt och kunde framkalla olika känslor som obehag, övergivenhet och förtvivlan m.m.

Om jag hade orkat så hade jag nog plöjt igenom alla på en gång. 
Hade lite annat att styra med när jag läste denna men det kändes som jag fick ut mycket av läsningen på de korta stunder som det tog att läsa en novell.

Så tycker man om lite annorlunda berättelser och noveller så kan jag rekommendera denna! Skulle absolut kunna tänka mig läsa mer av henne.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)